Khamis, 29 Oktober 2009

KEBERKATAN SURAH YASSIN (DR FATMAH ELZAHARAA)

Untuk Keselamatan Diri Yang Susah Menjadi Senang..

Ayat 1 - 9 : Untuk keselamatan diri
Ayat 9 :
Orang jahat tak nampak kita especially orang kafir.
Ayat 12 :
Merupakan Jantung Yaasiin - Rasulullah s.a.w. berharap ayat ini dihafal oleh setiap mukmin dan mukminat.
Ayat 13 - 35 :
Mengisahkan orang-orang yang mati syahid.

Ayat 22 - 23 : Untuk menjaga aqidah memberi hidayah kepada anak.
Ayat 29 -
Sebagai amalan untuk mengelakkan diri dari di fitnah dan kejahatan mulut.
Ayat 29 :
Utk digunakan jika kita rasa orang nak fitnah @ aniaya kita. Lebih elok selepas baca di semburkan ke muka orang tsebut.
Ayat 30 :
Untuk keinsafan - Supaya dapat dipertemukan dengan Allah S.W.T. (harus sentiasa berada dihati - beramal dengannya).
Ayat 32 :
Untuk menginsafkan orang lain supaya menjadi baik…Caranya:
Ingat yang segalanya datang dari Allah s.w.t, Kita umat Muhammad, Kita orang Islam dll.

Ayat 33 - 35 : Elok dijadikan amalan bagi sesiapa yang suka bercucuk tanam. Tanaman akan subur.
Ayat 36 :
Menerangkan yang kehidupan ataupun kejadian di dunia ini dijadikan berpasang-pasangan. Ayat ini elok diamalkan bagi sesiapa yang belum berkahwin supaya di pertemukan jodoh.Caranya: Baca dan berdoa, hembus dan sapu pada muka setiap pagi sebelum keluar rumah.

Ayat 37 : Adalah untuk menetapkan hati - aqidah diri sendiri… Hati yang kering akan hidup semula.
Ayat 38 :
Mengisahkan yang bulan dan matahari pun sujud pada Allah s.w.t. yang satu.
Ayat 39 :
Mengisahkan ilmu falak.
Ayat 40 :
Merupakan kenyataan Allah s.w.t. yang satu.
Ayat 41 :
Mengisahkan Nabi Noh a.s. naik kapal -Elok dibaca sewaktu menaiki kenderaan.
Ayat 44 :
Mengisahkan keseronokan hidup di dunia - Dibaca untuk dijauhkan fitnah dalam hidup.
Ayat 45 - 48
: Merupakan kedegilan orang kafir kepada Allah s.w.t.
Ayat 49 :
Menceritakan hari akhirat dan kehidupannya.

Tiupan pertama - Ianya Datang dengan tiba-tiba
Tiupan kedua - Hancur Semua Alam ini
Tiupan ketiga - Semua orang di hidupkan semula dan hadir di padang Mahsyar.

Ayat 50 : Setiap manusia akan dihisab mengikut amalannya.
Ayat 58 :
Merupakan salam daripada Allah. Jika rasa sakit kepala, baca dan sapukan ke kepala. Ulang sebanyak 3kali.
( amat mujarab buat org yang sakit kepala dan flu amalkan insyallah baik, I’ve practiced this method subhanallah, effective)
Ayat 76 :
Dibaca untuk mententeramkan diri dari fitnah orang. Dijadikan amalan seharian.
Ayat 76 :
Jika hati rasa sedih, sebak atau pun kecewa. Sambil pegang dan urut dada, bacalah ayat tsbt.
Ayat 78 - 79 :
Dikhaskan untuk sakit urat, tulang dan badan. Untuk doa
bermula daripada Ayat yang bermaksud: “dia berkata, Siapakah (yang dapat) menghidupkan tulang belulang padahal telah hancur?”


(Ayat 78 dan 79) -
Bacalah jika sakit tulang, urat atau tulang patah. Doktor di hospital pun
tanya dia utk rawatan patient mrk dan Dr Fatimah berikan ayat ini.

Ayat 79 :
Katakanlah, Yang akan menghidupkannya ialah yang
menciptakannya pertama kali. Dan Dia Maha Mengetahui tentang segala makhluk.”

Ayat 82 : Untuk Hajat - Jika berhajat sesuatu, bacalah 100x. Dibaca pada
air dan minum selama 40 hari -boleh menjadi penawar. Jika air habis ulang bacaan tsbt sehingga 40 hari. Caranya: Sembahyang Tahajjud (3x) berturut-turut, Baca pada air [100x) Dan berdoa apa sahaja hajat. Wallahualam..

1. Selepas sembahyang subuh
2. 3 Jumaat berturut-turut
3. Ayat 1 - Yassin baca 7x
4. Ayat 38 - 12x
5. Ayat 58 - 7x
6. Ayat 82 - 14x
7. Habis, diulang semula step 3 hingga 6. Kesemuanya Surah Yassin dibaca sebanyak 3x.
8. Habis baca surah Yassin, baca Al- Fatihah, bacalah hajat yg dihajati dan selepas hajat dibaca semula Al- Fatihah.
9. Perlu yakin, isyallah dgn berkat Allah ianya termakbul.

Wallahualam.

Perlu Baca Dengan Penuh Keyakinan:

Yasin is the jantung of Al-Quran

Know the meaning of ayat-ayat in Al-Quran

Yasin memudahkan yang susah. As such read Yasin:

Child is sick, Feeling troubled, Memudahkan urusan, Memudahkan perjalanan

- As selusoh (to ease pain when giving birth)
- Read Yasin (3x) over water
- Read 3 Qul (three times each)

- Fatihah


Baca Yasin sebelum tidur, seperti khatam Quran (10x)

Jika baca Yasin sebelum tidur serta faham maksudnya sekali, sekira mati
dalam tidur, dosa diampunkan.

- Ayat 9 - “Wajaalna….”


Lindungi rumah dari pencuri - baca dan tiup di tiap-tiap penjuru rumah..
Lindungi diri dari dianiaya, Bagi perlindungan diri dan rumah semasa tidur
- Baca Ayat 9 surah yassin
- Fatihah
- Read 3 Qul (three times each)
- Ayat Kursi
- Ayat 29 - “In kanat illa….”


Untuk mendiamkan orang yang selalu melempar
kata-kata buruk/tidak menyenangkan kepada anda.

- Ayat 36 - “subhanallazi..”


Untuk cari jodoh

Tiup 7 kali dalam tangan dan sapu ke muka pada pagi hari
- Ya Wadud (3x)
-
Ayat 58 - “Salamun…”


Jika sakit anggota Dan Tak tenang hati
Baca (7 x) dan gosok pada tempat sakit ( amat mujarab buat sakit kepala dan flu amalkan insyallah baik, I’ve practiced this method subhanallah, effective)
- Ayat 76 - “Falayahzun..”

Bila rasa sedih, Untuk menenangkan hati
Gosok jantung sambil baca
- Ayat 78 - 79 “dari Yuhyil Wahiya…”

Tulang patah, Sakit sendi, Sakit lutut

- Ayat 82 - “Innama amruhu..”

Jika mandul, Untuk mengubati kanser atau tumbuhan dalam badan, Dry method
- Sembahyang tahjud
- Sembahyang hajat
- Doa minta hajat
- Baca ayat 100 x dengan yakin

Amalkan 41 malam Wet method (untuk menyembuh penyakit dalam badan)
Seperti di atas. Bila baca ayat, tiup dalam air, Minum 1 cawan air pada pagi hari sebelum makan / minum benda lain
- Doa sambil minum
- Untuk 41 pagi
Wallahualam.


Yang penting sesuatu itu yang hendak kita lakukan dengan .. innamal
aa’maalu binniat.. dan ikhlas melakukannya.

Dalam YASSIN merangkum:
- Ilmu Pertanian <>Ø Ilmu Falak
- Ilmu Laut
- Ilmu Kiamat
- Ilmu Ciptaan Manusia
- Ilmu Binatang
- Ilmu Kenabian

Surah Yassin ini hendaklah dibaca ketika orang sakit, tengah nazak nak mati atau sudah meninggal dunia. Baca disisi mereka dan bukannya di kubur. (terutama ayat 12) — sebab kenapa kita perlu baca,
agar orang yang sakit berada dalam kesenangan dan orang yang masih hidupinsaf bahawa esok, lusa kita akan menyusul jua.


***** sekadar informasi *******


Kekuatan Buah-buahan yang diceritakan dari dalam Al-Quran adalah:
- Buah Zaiton - Elok untuk kulit
- Kurma - Berkhasiat (memberi tenaga)
- Delima - Dalam sebiji buah ada sebutir biji yang menjadi penawar ubat
yang mujarab.
- Ad Tin - Memberi kekuatan - tenaga, fikiran lemah, tidak boleh beranak, gangguan makhluk halus.


Wallahua’lam…

Khamis, 7 Mei 2009

DOA SEGALA PENAWAR PENYAKIT

Doa ni banyak kelebihannya.. klu diamalkan selalu insyallah akan sembuhlah penyakit.. Doa ini diambil dari www.darussyifa.org..

NURUN NUBUWWAH

nurun nubuwwah Yang artinya Cahaya Kenabian, sememangnya sering disebut dengan istilah Nurbuat. Doa ini merupakan suatu doa yg memiliki banyak faedah dan khasiatnya bagi barangsiapa yang mengamalkannya. Antara khasiatnya seperti:

(1) Pelindung dari Sihir.
Di riwayatkan , bahawa Rasulullah SAW bersabda setelah solat Subuh ketika duduk-duduk bersama para sahabat di Masjidil Haram, tiba-tiba datanglah Malaikat Jibril a.s. membawa doa Nurun Nubuwwah, seraya berkata : ”Wahai Rasulullah, aku telah di utus oleh Allah Subhanahu Wa Taala untuk menyampaikan doa ini kepadamu / Rasulullah”. Selanjutnya beliau bersabda :”Doa Nurun Nubuwwah ini banyak sekali faedahnya bila di baca dan diamalkan. Dan apabila tidak dapat membaca atau tidak hafal, maka cukuplah ditulis, kemudian tulisan tersebut disimpan dalam rumah, maka Allah akan senantiasa memberikan perlindungan kepada penghuni rumah itu dari sihir / tenung atau penyakit.

(2) Hajat Tercapai.
Barangsiapa yang membaca dan mengamalkan doa ini secara istiqamah pada setiap selesai solat sekurang-kurangnya sekali, maka Insya Allah apa pun hajatnya akan segera terlaksana.

(3) Penyelamat dari gangguan makhluk halus.

Bilamana doa Nurun Nubuwwah ini ditulis pada kertas lalu tulisan tersebut di letakkan pada tanaman, Insya Allah tanaman tersebut akan selamat dari hama, apabila di letakkan pada tempat-tempat yang menakutkan atau pada tempat-tempat yang ditempati syaitan atau iblis, jin atau hantu dan segala macam jenis makhluk halus, maka dalam waktu singkat mereka akan bubar dan minggat tanpa kembali lagi.

(4) Dimuliakan orang

Rasulullah SAW bersabda , ”Jika kamu ingin dimuliakan oleh orang lain, maka bacalah Doa Nurun Nubuwwah.”

(5) Pengasih

Bilamana anda ingin mendekati raja / menteri atau orang yang berpangkat atau berkumpul dengan orang banyak maka bacalah doa ini pada tiap hari sekurang-kurangnya sekali, Insya’Allah semua orang yang anda dekati itu akan menaruh kasih sayang.

(6) Air masin menjadi tawar
Bilamana anda pergi belayar naik perahu, kemudian disitu anda kehabisan air minum, maka bacalah doa ini pada air laut, Insya’Allah air laut yang semulajadi masin itu berubah menjadi tawar dan boleh anda minum.

(7) Bertemu para nabi.

Rasulullah SAW bersabda: ”Barangsiapa yang ingin bertemu dengan para Nabi, maka bacalah doa Nurun Nubuwwah sebanyak seratus kali, kemudian tidur, Insya’Allah akan mimpi bertemu dengan para Nabi, di samping itu siapa pun pun yang melihatnya akan menaruh kasih sayang, dan hendaknya tidak terhenti dalam mewiridkan doa Nurun Nubuwwah ini hingga sampai anak cucu.

(8) Penyembuh Kesakitan.
Bilamana ada orang sakit, maka bacalah doa ini pada minyak (minyak kelapa / sawit wijen), kemudian sapukan pada tempat yang sakit, Insya’ Allah akan lekas sembuh.

(9) Mengubat dari kerasukan.
Bilamana ada orang di rasuk hantu, syaitan dan jin, atau gila, maka cara mengubatinya adalah sebagaimana di atas.

(10) Kuat berjalan
Bilamana anda ingin kuat berjalan, bacalah doa tersebut pada daun sirih yang bertemu ruasnya, kemudian sapukanlah mulai dari kepala hingga kaki, Insya’Allah anda akan kuat berjalan walau sejauh perjalanan yang anda tempuh itu.

(11) Turun hujan.
Bilamana akan turun hujan dalam suatu perjalanan, agar anda tidak kehujanan, maka bacalah doa tersebut, Insya’Allah tidak jadi turun hujan.

(12) Pengaman bagi orang bertengkar
Bilamana ada orang yang bertengkar, sedang anda ingin melerainya maka bacalah doa ini, Insya’Allah orang yang bertengkar itu akan berhenti dan akhirnya saling memaafkan.

(13) Musuh menjadi takut
Bilamana anda pergi berperang (fisabilillah), bacalah doa ini, Insya’ allah tidak di kejar musuh, bahkan musuh akan lari tunggang langgang ketika bertemu dengan anda.

(14) Sulit bersalin.
Bilamana ada wanita bersalin yang sulit, maka bacalah doa ini pada pinggang atau mangkuk putih yang berisi air, kemudian airnya diminumkan, Insya’ Allah bayinya akan segera keluar tanpa kesulitan yang di derita oleh ibu.

(15) Sakit mata

Bilamana ada orang sakit mata, maka bacalah doa ini lalu tiupkan pada mata yang sakit itu. Insya’allah akan lekas sembuh.

(16) Penawar gigitan ular

Bilamana ada orang digigit ular, atau kena sengatan binatang berbisa, atau kena racun dan penyakit lain, maka bacakanlah doa tersebut pada tempat yang terkena gigitan atau sengatan itu, Insya’ Allah akan lekas sembuh.

(17) Raja Jin.
Bilamana anda ingin mendatangkan raja jin, maka bacalah doa ini sebanyak seratus kali dalam keadaan tidak berhadas (suci), baik suci badan dan tempat, kemudian masuk ditempat yang sepi pada malam Jumaat. Insya’ Allah anda akan dijumpai oleh si raja jin itu.

(18) Terhindar dari Kekufuran.
Bilamana anda membaca doa ini pada malam Jumaat sebanyak lima puluh kali, Insya’Allah akan terhindar dari kekufuran, bid’ah dan dijauhkan dari perbuatan buruk.

(19) Menjumpai Jin.

Suatu keajaiban yang luar biasa bilamana ada jin yang ingin menyerupai manusia, maka jadi lah ia manusia lantaran berkah-Nya doa Nurun Nubuwwah ini, begitupun manusia jika ingin menjumpai jin, maka ia mengamalkan doa tersebut.

(20) Penyelamat siksa neraka.
Bilamana doa ini di baca setiap hari, maka akan selamat dari siksa neraka, selamat dunia akhirat dan terhindar dari godaan syaitan.

(21) Ingin mimpi yang indah.

Bilamana anda ingin mimpi yang indah, maka bacalah doa ini pada malam Sabtu, sebanyak seratus kali, Insya Allah akan tercapai.

(22) Awet Muda
Bilamana anda baca pada malam Minggu, maka anda boleh awet muda walau usia sudah lanjut.

(23) Memberi keselamatan.
Bilamana anda baca pada malam Isnin, maka Allah akan memberikan keselamatan kepada anda, dijauhkan dari malapetaka.

(24) Menjadi kuat
Bilamana anda baca pada malam Selasa, maka anda akan menjadi kuat, serta terjauh dari penyakit.

(25) Gigitan yang kuat

Bilamana anda baca pada malam Rabu, maka gigi anda akan menjadi kuat, serta terjauh dari penyakit.

(26) Penyeri wajah.

Bilamana anda baca pada malam Khamis, maka wajah anda bertambah elok sehingga banyak wanita yang terpikat.

(27) Binatang menjadi patuh
Bilamana anda baca pada malam Jumaat, maka semua binatang yang buas akan menjadi patuh terhadap anda.

(28) Melamar wanita.
Bilamana anda ingin melamar seorang wanita, maka berpuasalah sehari dan malamnya jangan tidur, kemudian bacalah doa ini terus menerus di tempat yang sunyi, Insya’Allah lamaran anda di terima.

(29) Harta dunia.

Bilamana anda ingin harta dunia, maka bacalah doa ini pada kunir (kunyit putih / temu) kemudian tanamlah di tanah, Insya’Allah akan jadi emas, tapi jangan berbicara atau beritahu orang lain.



BISMILLAH 7

BISMILLAH 6

1. Makbul segala hajat dan cita-cita.

2. Luas rezkinya.

3. Jika ditiup kpd perempuan nescaya kasih ia kepada kita.

4. Menang dalam peperangan.

5. Penerang hati.

6. Diajuhkan dari segala penyakit.

7. Dibaca 70 kali tiap-tiap hari aman dari ancaman raja-raja dan pembesar yang zalim yang hendak membunuhnya.

8. Dibaca ditempat yahng suci nescaya dapat melihat malaikat, jin dan syaitan.

9. Dibaca dimalam jumaat 20 kali boleh melihat orang didalam kubur.

10. Aman daripada binatang2 buas.


11. Air laut menjadi tawar.

12. Terlepas daripada terkena bunuh juka dibaca kepada tubuh badan.

13. Jika ditulis dan dijadikan azimat atau dibaca pada sawah aman daripada ancaman babi, tikus atau burung.


14. Terselamat daripada bahaya musuh dan seteru.


15. Terselamat dari karam dilaut.


16. Jika dibaca pada minyak malam jumaat tiga kali boleh memudahkan perempuan beranak jika meminumnya.


17. Orang yang pekak jika dibaca pada telinganya selam 7 hari nescaya mendengar.


18. Orang gila atau yang dirasuk oleh iblis apabila dibaca ditelinga tiga kali insyaallah lari iblisnya.


19. Boleh tawarkan segala jenis bisa termasuk bisa sengat binatang seperti lebah, ular dan ikan.


20. Boleh tawarkan segala jenis racun dan santau, seperti yang diperbuat daripada miang rebung, ulat buku mati beragan, hempedu katak dan sebagainya.


21. Terkeluar daripada penjara apabila dibaca bersungguh-sungguh.


22. Dijadikan jampi untuk menghalau jin dan syaitan.

Cara untuk merawat pesakit yang menderita kerana perkara diatas; latakkan tangan ditempat yang sakit, tahan nafas dan baca al-Fathihah dan juga ayat Bismillah Enam ini. Tiup tempat tersebut dah urut sedikit. Baca juga ayat ini pada air untuk disapukan pada tempat yang sakit dan untuk di minum. Angin akan keluar dari pesakit dan diikuti oleh muntah, insyaallah.


Doa ini juga boleh digunakan kepada binatang yang termakan rumput yang diracun atau yang dipatuk ular. Kaedah rawatannya adalah dengan memberi makan rumput dan meminum air yang telah dibacakan dengan doa diatas.


AMAL LAH BISMILLAH ENAM INI KERANA IANYA MENJADIKAN SEGALA JENIS RACUN AKAN TAWAR DAN TIDAK MEMBERI MUDHARAT KEPADA PENGAMAL KALAU TERMINUM. GELAS YANG MENGANDUNGI RACUN AKAN PECAH KALAU DIPEGANG OLEH PENGAMAL BISMILLAH ENAM. INSYAALLAH.

AYAT TUJUH

AYAT LIMA

AYAT LIMA BELAS

koleksi wang lama sign ali abul hassan

Nie pun koleksi peribadi aku.. wang kertas lama sign tan seri ali abul hassan, gabenor negara tahun 1998 hingga 2000. Skg mmg sukar nak dijumpai..

Batu Delima Retak Seribu

Batu delima nie adalah koleksi Peribadi aku.. mmg sukar di dapati.. warnanye mmg menawan. dalamnye npk retak seribu.. harganye leh tahan la.. keistimewaan tue biasalah, org yg pandai je tau nilai.. semua ciptaan allah di dunia ada kelebihan dan keistimewaannye tersendiri..

Rabu, 6 Mei 2009

First time pi mancing

Nie merupakan pengalaman pertama aku turun laut.. Sebelum nie aku dgr cite je dari member2 je, mcm best je tue yg aku cuba lengkapkan brg2 mancing.. Aku turun laut melalui jeti sungai durian, serkat. Naik bot pancung milik abg rosli ( tekong serkat ) bersama fahrin, sham, emi. Aritue kami labuh kt tukun miat..


Labuh apek PTP


Nie merupakan koleksi2 gambar dan video pergi memancing area kukup johor.. hasil tangkapan ikan kalinie agak lumayan.. antara jenis ikan di perairan nie seperti unga, kerapu, pari, kaci, tebal pipi dan mcm2 lagi.. mmg meriah la beb.. Gambar2 kt bwh nie ketika pergi mancing kt alur kapal PTP. Aku pi dgn abg azahan, abg lias, bapak abg lias ngan tekong wak jo.. mmg best ar engalaman nie..

video

Biasa aku trn mancing naik bot wak jo ( tekong serkat ).. die nie mmg handal la bab2 ngendap ikan ngan cari labuh yg bagus.. maklum la dah berpengalaman luas di kawasan kukup nie.. aku dah byk kali la naik ngan wak jo ni.. mmg best la die, byk turunkan ilmu mancing nie..